Friday, 17 October 2014

Nak sangat join Affiliate Marketing?

Nak sangat join Affiliate Marketing?

Kali ini saya nak berkongsi tentang Affiliate Marketing. Walaupun saya terlalu baru dalam bidang ini, rasanya dengan ilmu yang sedikit boleh juga dikongsikan dengan anda (yang baru berjinak-jinak dengan affiliate).


Affiliate Marketing secara ringkasnya bermaksud anda akan mempromosi, mengiklan sesuatu produk orang lain di internet. Maksudnya anda menjadi orang tengah (ejen affiliate) mempromosi produk orang lain menggunakan link affiliate dan anda akan mendapat komisen sekiranya ada pembeli.



 Macam mana nak daftar untuk affiliate?

Senang saja. Anda cari program affiliate yang anda minati dan daftar. Terdapat banyak affiliate program di Malaysia dan anda hanya perlu pilih. Pada peringkat permulaan, cubalah satu dulu.
Anda tidak perlu gopoh memilih program yang sesuai dengan anda. Fikir betul-betul. Satu contoh affiliate program yang boleh anda ceburi ialah affiliate lazada.com.my. Lazada merupakan platform jual beli online terkemuka di Malaysia. Banyak produk yang anda boleh lakukan promosi menerusi Lazada affiliate. 

  • Klik Lazada.com.my untuk daftar percuma. Anda boleh hubungi saya sekiranya terdapat sebarang kemusykilan dalam pendaftaran.


Anda inginkan bukti dari orang yang berjaya dalam affiliate Lazada, boleh cuba kunjungi blog HasrulHassan


 Belajar Mudah Mengenai Affiliate

Anda masih kurang faham tentang affiliate? Saya syorkan anda klik pautan panduan PERCUMA di bawah :

Panduan ini untuk orang yang memang betul-betul baru dalam affiliate. Saya yakin ia mampu membantu anda. 

Saya pun dah berikan pautan untuk anda mengetahui tentang Affiliate dan pemasaran Affiliate. Pilihan sekarang pada anda untuk jana income online menerusi blog menggunakan affiliate.






No comments: